61333885_1083347281868963_33901182319171

VIL DU DELTA I SEILSPORTSLIGAEN 2021?

21. mai 2021

Sandefjord seilforening har vært med flere år i Seilsportligaen og vi ønsker at flere skal få glede av å være på disse morsomme arrangementene.

Seilsportsligaen er mesterskapet for Seilforeningene i hele Norge. Det seiles i ligaens egne båter, J70, og det seiles på korte baner i fleet a 5 båter i hvert heat.

Sandefjord seilforening har betalt deltakeravgiften og kan dekke reisestøtte ved å sende søknad innen 1. november om dette. Det vil i år stilles krav til at alle seilere som deltar i seilsportsligaen, også stiller som på dugnad i minst en av regattaene som Sandefjord seilforening arrangerer, fortrinnsvis Seilsportligaen i Sandefjord, Waszp EM eller Vestfold Cup i Sandefjord i august.

Dette er årets Seilsportsligastevner

Opppdateres her

• SSL#1 10-11. juli – Sandefjord

• SSL#2 14-15. august - Larvik

• SSL#3 11. – 12. september – Florø

• SSL#4 2.-3. oktober - Moss

Vi vil i 2021 prioritere de som har satt sammen et lag inkludert skipper selv. Merk at alle deltagere må være medlemmer av Sandefjord Seilforening, og at vi fortrinnsvis skal ha med minst 1 seiler under 22 år.
Hvis flere ikke får til dette, løser vi det ved å sette sammen lag basert på de som melder seg interessert.

For å delta i seilsportsligaen bør du ha fylt 13 år, og ha både basis seilkunnskaper og noe regattaerfaring. Ungdom under 18 år, må organisere deltagelse, reise og opphold med sine foresatte/ i samarbeid med laget ellers.

Ønsker du å seile Seilsportsliga , svar på  spørsmålene i skjema innen 5.6.2021. Laguttak vil skje innen 10.06.2021.

Vi håper på massiv interesse og håper mange vil delta på en fantastisk morsom form for seiling, hvor du kanskje får flere starter og seilaser i løpet av en helg, enn du gjør resten av hele seilsesongen! Ikke minst får foreningens medlemmer anledning til økt kompetanse gjennom kunnskapsoverføring i laget, og erfaringen man får med actionfyllt seiling på korte baner.

Bli gjerne medlem i gruppen på Facebook «J70/ Seilsportligaen»

Alt om Seilsportsligaen her:

www.seilsportsliga.no